God dag. Mit navn er Pætur Joensen.
Jeg er en freelance webdesigner, og har arbejdet med hjemmeside design siden omkring 1999.
Jeg er en fleksibel freelancer, der arbejder med en bred vifte af kunder. Jeg laver hjemmesider, der fungerer for din virksomhed, dit produkt og dine kunder.
Hvis du leder efter en unik branding eller et smukt designeret responsiv og hurtigt hjemmeside, vil jeg elske at arbejde med dig.
Jeg fokuserer på detaljer. Jeg bygger skræddersyede hjemmesider for at øge brand awareness og for at øge salget eller eksponeringen. 

Webdesign er mere end bare smukke billeder arrangeret på en skærm. Et kvalitetswebsted vil lytte dine brugere og skabe en fantastisk digital oplevelse for dem. Med mig er webdesign en naturlig forlængelse af dit brands eller din egen historie. En smuk, funktionsdygtig hjemmeside slåt tonen an til din online tilstedeværelse. Jeg mener, at godt webdesign skubber grænsen fra et statisk layout til en underholdende oplevelse. Jeg er nørd, men jeg ved også godt at du ikke nødvendigvis er det. Derfor optræder jeg som både samarbejdspartner, designer og personlig fagekspert.

Webdesign, HTML, CSS, Joomla, SEO og alt deromkring og derimellem er en af mine store personlige interesser, og jeg synes det er skidesjovt at rode med det.

Ud over at være freelance webdesigner, er jeg familiefar, efterskolelærer, musiker og fodboldentusiast

Webdesign bruger mange af de samme centrale visuelle elementer som alle typer af design- Såsom:

  • Layout: Sådan fungerer grafikken, annoncerne og teksten. I webverdenen er et centralt mål at søge de oplysninger, de søger et øjeblik. Dette indebærer at opretholde balancen, konsistensen og integriteten af ​​designet.
Læs mere ...

"Hvis du ikke bliver set, findes du ikke"Søgemaskineoptimering (på engelsk: Search Engine Optimization, forkortes SEO) er en metode eller et værktøj, hvormed man kan fremme en websides placering i diverse søgemaskiner. SEO er optimering af teknik, indhold og links fra andre hjemmesider for at få din hjemmeside til at ligge bedre i søgeresultaterne i diverse søgemaskineresultater. SEO indeholder flere forskellige former søgninger; nyheder, billeder, videoer og geografi. Metoden er dynamisk, hvilket vil sige, at en given placering i et søgeresultat aldrig er sikker. SEO er derfor et kontinuerligt arbejde, hvor man arbejder med, hvordan søgemaskinerne virker og hvilke kriterier, de har for at vise søgeresultater.  Viden om hvad folk søger på, hvilke ord de bruger, når de søger og hvad, der får folk til at gå ind på hjemmesider, er værdifuld i SEO-sammenhænge. Dette er nok det allervigtigste i enhver god plan, for din hjemmeside. Det er vældig fint at du har en fed og funktionel hjemmeside. Men hvad nytter det, hvis ingen aner den eksisterer? Forskning viser at det kun er 6 % af googles brugere, der klikker videre på side 2. Hvor ligger din side? Det er altafgørende at du/vi har en plan for hvordan du kommer højere op i googles søgeresultater. Dette kan jeg hjælpe dig med. Det er inkluderet i prisen...
Læs mere ...

En SEO-tekst er en tekst på en hjemmeside eller en online-fil, der er udtænkt og optimeret på en sådan måde, at placeringen af ​​webstedet eller filen i søgemaskinerne forbedres. Dette opnås ved at integrere de søgeord som potentielle interesserede kunder ofte bruger når de søger efter relevante tilbud og tjenester på Google, ind i teksten.Hvad definerer en god SEO-tekst?Ranking kan fremmes ved at tage hensyn til søgemaskinens respektive aktuelle søge algoritmer. Dette krav har prioritering hos Google. En vellykket SEO-tekst indeholder et afbalanceret forhold mellem relevante søgeord og tekstens naturlige læsbarhed. Dette er den såkaldte optimerede søgeordstæthed. Derudover skal en tekst være lækker at læse, og emnet skal undersøges på en sådan måde, at man tillader vilkår fra yderligere tilsvarende emner. Headers, tags og meta-tags er også inkluderet i søgemaskinens optimering af tekster.
Læs mere ...

Derfor skal du lave responsivt webdesign til dit website Responsivt webdesign er en af tidens hotteste emner inden for webdesign. Og det er ikke uden grund! Nettet - og hvordan vi bruger det, har ændret sig meget igennem de sidste år. Det er ikke længere kun personlige computere og bærbare, der har browsere. Iphonen var en af de første produkter, der for alvor gjorde det muligt at gå ordentligt på nettet fra den mobile browser. Og siden da er det gået stærkt. I dag er trafikken fra de mobile enheder – såsom ipad, iphone, andriod styresystemer og andre tablets stærkt stigende. Og de mobile enheder er kommet for at blive! I Kølvandet på denne trend følger naturligt brugernes forventninger til de hjemmesider, de besøger, fra deres mobile enheder: Folk kræver at kunne se din hjemmeside ligeså godt på mobilen, som de kan på deres computer. Den første løsning fra teknikerne var, at én version af hjemmesiden blev lavet til computeren og derudover blev der så lavet en ny version, som blev brugt til at vise til mobilbrugere.....Den løsning fandt man dog relativt hurtigt ud af var for snæver: For hvad så med alle de mange forskellige mobile skærmstørrelser – og hvad med ipad’en? Hvad er responsivt webdesign? Svaret på ovenstående spørgsmål blev fundet med begrebet ”responsivt design”: En designløsning, hvor din hjemmeside bliver kodet til at blive vist korrekt i alle browsere. I stedet for at designe én løsning til hver skærmstørrelse laves der altså én løsning, der bliver vist korrekt – ligemeget hvilken skærm den vises på. Ideen bag Resonsive webdesign er altså, at hjemmesiden selv "finder ud af" på hvilket medie den nu vises på, og samtidig tilpasser sig netop dissse specielle vilkår.
Læs mere ...

Et lækkert webdesign udgør jo ikke en god hjemmeside. Men det er da starten på det. Det handler om at fange sine besøgende i de første par sekunder. Derfor er det altafgørende hvordan din side præsenterer sig selv fra første færd.  Hvad er et lækkert webdesign så? Jeg synes at et lækkert webdesign er rent og fremhæver budskabet. Hvad enten det er at sælge sin musik, at præsentere sin kunst, at få folk til at hyre dig til noget eller bare at vise dine interesser, handler det om at gøre den besøgende det klart med det samme.
Læs mere ...

CMS Står for "Content Management System."Et CMS er et softwareværktøj, der giver dig mulighed for at oprette, redigere og offentliggøre indhold. Mens tidlig CMS-software blev brugt til at styre dokumenter og lokale computerfiler, er de fleste CMS-systemer nu designet udelukkende til at styre indhold på internettet. Målet med et CMS er at give en intuitiv brugergrænseflade til at opbygge og ændre websideindhold. Hvert CMS tilbyder også et webpubliceringsværktøj, der giver en eller flere brugere mulighed for at offentliggøre opdateringer, der er aktuelle på internettet.Redigeringsdelen kaldes Content Management Application (CMA), mens udgivelsesværktøjet hedder Content Delivery Application (CDA). Disse to komponenter er integreret i et CMS for at strømline webudviklingsprocessen. Content Management-systemer er tilgængelige som installerbare applikationer og web-baserede brugergrænseflader. Mens CMS-softwareprogrammer, såsom Adobe Contribute, var populære i et par år, er de i stor udstrækning blevet erstattet af web-baserede CMS'er. De fleste foretrækker en web-grænseflade, da det forenkler opdateringen af ​​websider. Derudover opdateres de fleste web-baserede CMS'er automatisk, hvilket sikrer, at alle brugere har de nyeste værktøjer til at styre deres indhold. Flere web-baserede CMS-værktøjer er tilgængelige. Følgende er nogle af de mest populære: WordPress, Sitecore, Joomla og Drupal. Joomla Jeg bruger primært CMS systemet der hedder Joomla. Det er meget brugervenligt, og har rigtig mange muligheder. Kun fantasien (og i sjældne tilfælde teknologien) sætter grænser, for hvad man kan.
Læs mere ...